Tuesday, 31 December 2013

SELAMAT TINGGAL 2013

Assalamualaikum wbt....



Hari ni adalah hari terakhir untuk tahun 2013...esok akan menjelma tahun baru 2014....alhamdulillah...kita diberi kesempatan untuk melihat alam semesta ciptaan Allah S.W.T...Tahun 2013 ni terlalu banyak kenangan yang terukir dalam hidup cik nat....mana tak nya,tahun ni cik nat dah  bergelar isteri...itu kenangan yang paling terindah dalam hidup cik nat....



Esok masuk tahun baru 2014, dah 3 minggu gak lah cik nat kahwin dengan en. suami tercinta tu....kejap jer masa berlalu kan....untuk tahun baru ni,cik nat harap semua benda yang berlaku baik-baik jer....semoga cinta dan sayang yang  terjalin antara cik nat dan en. suami akan berkekalan hingga ke jannah...doakan yea semua...

Monday, 30 December 2013

RINDU...

Assalamualaikum wbt...

Citer minggu lepas...alahai,rindunya dekat anak buah cik nat...sunyinya bila depa xda kat umah...sebenarnya, masa ari krismas (25.12.2013)ari tu, cik nat n mama abah cik nat p ntar family kak cik nat kat K.L...lepas cik nat kahwin,depa kena ntar posting p Labuan...kak cik nat kenalah ikut suami dia p sana...abang ipar cik nat ni keja tentera...so kak cik nat ni selalu gak lah posting sana sini...kena posting jauh plak tu kali ni...nak p pun kenalah kumpul duit dulu kan...harap-harap sat je lah depa dok kat sana....


haaaa....ni lah family kak cik nat...sebenarnya,kami ni 2 beradik jer...sebab tu terasa sunyi bila depa xda...cik nat plak anak bongsu...lagi lah borink kan....mama n abah cik nat lagi lah terasa kan...nak tunggu cucu baru lambat lagi lah...kan cik nat baru jer kahwin...hehehe..nasib la cik nat kahwin ngan orang dekat...so cik nat boleh lah jaga mama n abah cik nat...xla depa rasa sunyi....

Ni lah anak buah cik nat....comei x??mesti lah comei kan....hehehe...rindunya kat anak buah mak ucu ni...jaga diri elok2 tau...Anak kak cik nat da 3 orang....yang ni abang dan kakak...

Jaz Aidil Haikal dan Nur Irdina Jazima

yang ni plak adik depa...yang ni lagi comei kan...cik nat geram kat pipi dia...orang lain tengok,depa geram kat rambut...rambut lebat sangat...

Nur Damia Jazmina



DIVIDEN ASB 2013

Assalamualaikum wbt...

DIVIDEN DAN BONUS ASB 2013 KADAR AGIHAN PENDAPATAN
Hari ni cik nat nak kongsi pasal dividen ASB untuk tahun ni...Dengan gelombang kenaikan harga barang mula dirasai,orang ramai terutamanya pemegang unit Skim Amanah Saham Bumiputera (ASB) berharap pengagihan pendapatan ASB untuk tahun kewangan yang berakhir 31 Disember 2013 dapat dinikmati dengan kadar yang lebih tinggi...Namun sebaliknya berlaku apabila Amanah Saham Nasional Bhd (ASNB) mengumumkan pulangan sebanyak 8.70 sen seunit saja...

Dividen ASB untuk tahun ni (2013) agak menurun sedikit berbanding tahun lepas...tahun ni kadar dividen ASB 7.70 sen seunit + bonus ASB 1.00 sen seunit = 8.70 sen seunit....macam tahun lepas (2012) kadar dividen ASB 7.75 sen seunit + bonus ASB 1.15 sen seunit = 8.90 sen seunit...beza 0.20 sen...

Pengagihan dividen akan terus dikreditkan secara automatik ke dalam akaun ASB kepada setiap pemegang unit...pemegang unit boleh lah mengemaskini buku ASB masing-masing di Ibu Pejabat,pejabat,ejen ASNB di seluruh negara mulai 2 Januari 2014...Urusniaga ASB akan ditangguh kan buat sementara dari 22 Disember 2013 hingga  1 Januari 2014 bagi tujuan pengiraan pengagihan pendapatan dan bonus....Pada yang buat simpanan tu,mari lah kita sama-sama nantikan yea...

Friday, 27 December 2013

REVIEW : DETIK 11.12.2013

Assalamualaikum wbt...

Alhamdulillah...semua majlis berjalan dengan lancar...cuaca pun ok...syukur ke hadrat ilahi, pada 11.12.2013 tepat pukul 2.20 petang, di Masjid Jamek Padang Benggali dengan sekali lafaz,cik nat sah bergelar isteri kepada en.suami iaitu Muhamad Yusri...syukur sangat...
sekarang kami dah bergelar suami isteri setelah selama 4 tahun lebih kami berkenalan...perkenalan yang bermula di tempat kerja di Lingkaran Luar Butterworth,Bagan Ajam.....cik nat dulu lepas habis study kat politeknik, cik nat kerja sementara kat sana  sebagai jurutol....En. suami plak sebagai clerk jer kat sana...di situ lah kami mula berkenalan...siapa sangka kami yang selalu bergaduh,bertekak ,dan macam2 halangan lagi kami lalui , akhirnya jodoh kami sampai gak ke jinjang pelamin..semoga hubungan cinta,kasih dah sayang antara kami akan kekal hingga ke jannah...cerita pasal perasaan plak,time en. suami lafaz akad, cik nat rasa berdebar-debar je...xrasa sedih pun...tapi rasa bersyukur...heheee...boleh ke macam tu?boleh kot kan....tapi yang paling buat cik nat sedih bila abah cik nat baca taklik serah amanat jagaan pada en. suami...mana xsedihnya,abah n mama cik nat yang jaga cik nat dari kecik lagi kan sampailah cik nat nak jadi isteri orang...sedey beb...apa-apa pun,meh kita layan dulu gambar yang cik nat ada...xbanyak pun gambar....banyak gambar kat OP....ni gambar yang cousin cik nat sempat tangkap...layan je lah na...

sebelum jadi isteri orang,cik nat posing dulu lah...hehehe...
en. suami menyarung cincin untuk membantalkan air sembahyang

ni plak gambar outdoor lepas majlis akad nikah...cik nat xla terus p outdoor...gila....panas lagi time tu...cair la make up cik nat...hehheee...semestinya cik nat balik umah dulu lah ,makan-makan...petang cikit baru cik nat p outdoor..


MUA : SYARIFAH NADIA AL JUFRY
OP : SYAMSYARIZAL SYARIFF

Tuesday, 10 December 2013

DETIK 11.12.2013

Assalamualaikum wbt...


Dupdapdupdap.....dupdap ker?macam x jer....
Sebenarnya esok adalah hari terindah dalam hidup cik nat...mana xindahnya,esok kan hari cik nat akan diijab kabulkan...yang akan berwalikan abah cik nat iaitu En. Ya'akub...bertempat di Masjid Jamek Padang Benggali...sapa xsuka kahwin kan...alhamdulillah...Allah S.W.T temukan cik nat dengan seorang lelaki yang baik selepas abah cik nat...doakan semoga majlis akad nikah yang akan berlangsung esok hari (11.12.2013) serta majlis bersanding pada 14.12.2013 akan berjalan dengan lancar....semoga semua dipermudahkan...amin...

Tapi kan hari ni cik nat masih bekerja lagi...cik nat amik half day jer...satgi pukul 12.30 cik nat balik lah....minggu depan baru start cuti...cuti pun xlama...lebih kurang seminggu jer....perasaan cik nat?kalau nak cerita pasal perasaan sekarang ni,cik nat macam xrasa apa2 pun...berdebar pun xda..tapi excited tu da la cikit kan...hehheee...gediknya cik nat hang ni na...besalah...xsabar nak kahwin kan..hihihiiii...tapi esok xtau lah perasaan cik nat ni nak bertukar jadi apa...apa2 pun tunggu next entry yea....nanti cik nat cerita lagi...




Thursday, 5 December 2013

DARAH MANIS

Assalamualaikum wbt..

Hari ni cik nat nak cter cikitlah pasal darah manis...haa...untuk yang B2B dan yang dah jadi tunangan orang tu,better berhati2 semasa darah manis ni...orang tua2 cakap masa darah manis ni,kena banyak bersabar...macam2 dugaan kita akan hadapi..macam cik nat pun ada gak dugaan semasa darah manis ni...gaduh tu memang perkara biasa lah bagi setiap pasangan...alah,gaduh2 manja jer katakan...

Nak jadikan citer, pada 1 Dec 2013,pukul 5.30 pagi, tunang cik nat excident tau...kena langgar lari dengan van...nasiblah tunang cik nat tu xjadi apa2...cuma luka cikit2 jer walaupun tunang cik nat melambung kena langgar...motor jer teruk...dah la nak dekat majlis dah...syukur alhamdulillah...Allah pelihara tunang cik nat tu...sebenarnya cik nat pun xpercaya tau yang tunang cik nat tu excident...bukan apa,tunang cik nat ni suka uji cik nat...kononnya nak tengoklah cik nat ni care pasal dia ker x...of course la cik nat care..xkanlah nak tunjukkan kot kan...

Pukul 6 pagi tu,tunang cik nat col n gtau yang dia excident...cik nat pun macam pikir,eh betul ker tunang aku ni??ker main2 jer ni...cik nat macam blur jer...lepas tu cik nat suruh dia cakap btl2 n dia pun cakap betullah...nak tpu buat apa...tengah ari cikit,cik nat gtau mama n abah cik nat...depa pun risaulah jugak kan...petang tu kami pun p melawat dia kat umah..nasiblah dia x teruk sangat...

p/s : So pada B2B or bukan B2B pun,hampa kena berhati2 tau...jgn drive laju2...peringatan untuk hampa dan jugak cik nat...



Wednesday, 4 December 2013

MOOD:KECEWA + SEDIH

Assalamualaikum wbt...

Sebenarnya cik nat rasa kecewa + sedih sangat sebab result untuk Pembantu Tadbir (kewangan) dah pun kuar semalam...alahai...sedihnya kalau nak citer...tapi digagahkan juga untuk cik nat luah kat cini supaya suatu hari nanti,cik nat boleh kenang balik apa yang berlaku dalam hidup cik nat.....walaupun hati ni kecewa + sedih,tapi cik nat redha dengan keputusan tu...sapa xsedih kan...


btw,tahniah pada kwn cik nat yang berjaya tu...walaupun dapat jadi calon simpanan jer at least hampa tersenarai jugak kan...semoga kita sama2 dimurahkan rezeki yea...walaupun bukan rezeki cik nat,tapi cik nat tetap bersyukur dengan apa yang cik nat ada sekarang...thanks to my frenz cik yah n cik anis n family coz give me some strength...syukur alhamdulillah..TERIMA KASIH ALLAH S.W.T..

i love my family
i love my frenz
syukur padamu Ya Allah